MoneyTalk: dit is een concept wat ontworpen is met 4 andere studenten van het Avans.
Wij hebben een opdracht gekregen vanuit de Rabobank om studenten bewust te maken over hun financiële toekomst. Er komt namelijk vaak voor dat studenten hier nog niet over nadenken en daardoor op latere leeftijd mee in de problemen raken.
Rabobank wilt studenten dus vroeg laten beginnen met nadenken over hun toekomst. Wij kregen de opdracht om iets te bedenken dat we studenten konden beïnvloeden zodat ze andere keuzes gaan maken op het gebied van financiën.
Na onderzoek is gebleken dat jongeren het meeste met hun ouders praten over financiële zaken. Zo zijn wij gekomen op het idee om een campagne op te zetten. Deze campagne is geïnspireerd op de NIX18 reclame. Het is de bedoeling dat ouders dit zien en met hun kind gaan praten over geld. Kinderen nemen sneller dingen over van hun ouders dan van andere, daarom hebben we voor deze weg gekozen. Hieronder zijn de voorbeelden te zien die we tijdens de campagne willen gebruiken.